Laurie in Ierland

Van alles en nog wat

Hoi allemaal,

de tijd gaat snel! Tijd voor weer een blogje dus ! Heb van alles (en nog wat) gedaan in de afgelopen tijd, hier even een korte samenvatting

Ik ben nog steeds bezig met de omgeving in West Cork te ontdekken, wat ik erg leuk vind om te doen op vrije dagen. Zo ben ik naar Clonakilty geweest, waar ik wat heb rondgelopen, en naar het 'Model Railway Village' ben geweest, een soort klein Madurodam (en dan bedoel ik, kleinschalig, want Madurodam is al klein op zich ) Daar kun je dus bijvoorbeeld Kinsale, Bandon en Clonakilty in het klein zien, best geinig . Verder heb ik nog steeds uitstapjes met andere Au Pairs, zoals een keer naar de film, boxcersizen, een keertje uit eten in een restaurant en wandklimmen .

Verder is het hoogtepunt van februari zonder twijfel de 'Ring of Kerry.' Dat is een ronde om County Kerry, met werkelijk prachtige uitzichten! Zee, bergen, pitoreske dorpjes etc. We gingen op vrijdagavond op pad met de auto naar Killarney, een plaatje dat ook op de route van de Ring of Kerry ligt. Daar hadden we een hostel, en de volgende ochtend gingen we met een tourbus de Ring of Kerry doen. Onderweg stopten we regelmatig, zoals voor een Irish Coffee bij een oud (als museum opgeknapt) Famine Village , of voor een snel rondje door een dorpje of wat langer voor lunch, verder natuurlijk ook zeer regelmatig fotostops ! Behalve dat Killarney aan de Ring of Kerry ligt, heeft het nog een ander voordeel: daar bevindt zich namelijk een National Park. Daar kun je de 3 meren van Killarney zien, heel erg mooi, en een waterval! We zijn nog een nachtje in Killarney geweest, en de volgende ochtend, zondag dus, gingen we weer terug naar huis. Een topweekend!

Als laatste ben ik begonnen met twee cursussen: Sugar Craft en Vegan Cooking. Met de Sugar Craft cursus hebben we rozen gemaakt van fondant, en een taart versiert in de vorm van een sportshirt (jersey). Met Vegan Cooking heb ik lasagna gemaakt (was niet zo gelukt, maar ik weet nu wel hoe het moet, dus hopelijk volgende keer beter ) en meatloaf en hummus. De laastste twee waren erg lekker, vooral de hummus!

Ik ben behoorlijk druk geweest in februari, dus ik heb eigenlijk niet heel veel meer te vertellen dan dit, maar ik zal wel snel foto's plaatsen van alle prachtige plekken die ik heb gezien!

Tot snel,

Laurie


Reacties

Reacties

oma ellen

hallo Laurie leuk om even iets te horen en te zien als ik het zo lees doe je leuke dingen en lekkere hapjes maken goed van je hoor
het is ieder daad waar de weken vliegen voorbij ook hier morgen is lola jarig dus een feestje
ben je het weekend vrij of ga je wat met de meisjes doen
fijne Laurie gen geniet van de mooie dingen je ben ook in een hele mooie omgeving tot de volgende keer liefs oma ellen

Opa en Oma

Lieve Lau,
Goed van jou datje er regelmatig op uit gaat. Zo neem je toch heel wat mee voor je verdere leven.
We zijn benieuwd of je deze maand nog naar huis komt, want je wilde nog een concert bijwonen. Heb je daarvoor al kaartjes?
Jouw stage schiet al aardig op, het aantal weken is al bijna op een hand te tellen.
Blijf ons op de hoogte houden van je belevenissen. We genieten er van.
Knuffel van ons!

Daniel

Klinkt allemaal super gaaf!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active