Laurie in Ierland

Een half jaar

Hallo allemaal,

Het is al weer even geleden dat ik wat heb geplaatst. Dat komt doordat het behoorlijk druk is, door het geregel voor mijn vertrek, afscheid nemen, nog genieten van zoveel mogelijk tripjes etc. Daarover straks meer. Ik heb nu nog 2 weken voor de boeg, voordat ik op 28 mei naar Dublin ga om vandaaruit naar Galway en het noorden van Ierland en Noord-Ierland te ontdekken met Cecilia. Grappig dat ik 2 weken nu nog maar een heel klein beetje vind, terwijl ik ook een blog heb geschreven toen ik mijn eerste 2 weken erop had zitten, toen dacht ik daar heel anders over!

Dan nu over de afgelopen weken, ik heb van alles gedaan, van surfen tot reizen in Belfast en Noord-Ierland. Ik was de woensdag voor Pasen naar Belfast gegaan, waar ik 3 nachtjes in een Airbnb heb geslapen en 1 nacht in een Travellodge (budgethotel). Naar Belfast is een flinke reis, namelijk 3,5 uur naar Dublin en dan van Dublin naar Belfast is nog eens 2 uur met de bus. Woensdag was ik vrij moe dus van al het reizen, ik heb daar nog een beetje rondgelopen in Belfast voor wat eerste indrukken, daarna ging ik naar de airbnb. Donderdag ben ik toen met een toeristentourbus een "Game of Thrones" filmlocaties tour gaan doen. Niet dat ik zo ontzettend fan ben van Game of Thrones (TV-serie), maar het was een langere tour met meer locaties dan een andere tour, dus besloot ik die te doen . Ik zag onder andere ook de "Giant's Causeway" en de "Carrick-a-rede-ropebridge". Dat laatste is een touwbrug op grote hoogte over een kloof naar een eilandje . Op dat eilandje is overigens niets te zien, waardoor ik me afvraag waarom die brug ooit is gebouwd (waarschijnlijk puur voor toerisme... ). In de bus ontmoette ik een aardige frans meisje van mijn leeftijd, met haar ben ik uit eten geweest in Belfast en heb ik de volgende dag een rondleiding door de townhall gemaakt. Ik heb door de Botanische tuinen van Belfast gelopen (aanrader!), heb de universiteit bekeken, ben in het Ulstermuseum geweest. Op zaterdag waren er andere Au Pairs uit Ballinspittle in Belfast, met hen heb ik een Black-Taxi tour gedaan, waarbij de chauffeur je rondrijdt en uitlegt over "The Troubles", superinteressant (ook een aanrader)!! Je ziet dan allerlei bekende Graffiti-schilderingen en de Peace-wall, de Ierse versie van de Berlijnse muur. Zondag ben ik weer terug gegaan naar huis.

Een week later hadden we een verjaardag te vieren van een van de Au Pairs, dus zijn we op zaterdag voor haar verjaardag gaan zeekayaken. Dat was heel erg leuk om te doen, we gingen ook wat grotten in en dat was echt supergaaf! Daarna zijn we gaan kamperen op het strand, met een tent en een kampvuur en een weggooi-bbq. Dat was ook heel gezellig, alleen weinig geslapen, terwijl ik zondag wel gewoon moest werken, dus dat was wel even zwaar haha.

Ondertussen gingen mijn cursussen op maandagavond en woensdagavond gewoon door, hoewel ze nu zijn afgelopen . Mijn laatste dingen waren eigen gemaakte pasta, Indiase pannekoeken en een grote, twee lagen hoge cake ! Ook is het steeds vaker lekker weer, en het is nog lang licht in de avond, dus vaak gaan we nu op woensdagavond naar het strand in plaats van de pub, waar we genieten van een mooie zonsondergang . Een keer bleven we daar (op vrijdagavond) ook na zonsondergang zitten, in de auto, met het lichtje in de auto aan. Dus toen, na twee uur, wilde ik de auto starten, maar de accu was leeg !! En aangezien het al elf uur in de avond was, sliep Mary al dus die kon ik niet bellen, veel andere gastouders ook ! Uiteindelijk kregen we iemand te pakken, die vervolgens met zijn auto kwam om onze auto te Jumpstarten. Gelukkig lukte dat en was het probleem daarna opgelost, maar dat was wel even zweten!

In de meivakantie (in Nederland), zijn papa, mama, Tinka, Jonas en oma Ellen langs geweest voor een weekje . Zij hadden een huisje gehuurd op ong. 30 min rijden afstand. Dat was zo leuk, we hebben allerlei leuke dingen gedaan. Ik ben ook blijven slapen in het huisje, toen ik een vrije dag had. We hebben verder wandelingen gemaakt, zijn wezen rijden langs de kust, zij zijn naar Blarney Castle geweest, we zijn naar een Hurlingwedstrijd geweest, wat heel erg leuk was ! Verder ook nog wat geshopt in Cork, op de verjaardag van Tinka.

Verder is Peter nu weer thuis, in elk geval zolang ik hier nog ben, wat erg gezellig is! Afgelopen weekend was ik dus ook vrij en zijn we naar Cobh gegaan. Daar hadden we een Airbnb appartementje voor 5 Au Pairs, waar we echte (door een Italiaanse Au Pair bereidde) Tagiatelle Salmone en Tiramisu hadden gegeten, en we zijn nog lekker uit geweest, was heel erg gezellig!

Nu nog precies twee weken te gaan, met een leuk vooruitzicht op nog 10 dagen "backpacken". 9 Juni kom ik weer aan in Nederland, ik heb er nu al heel veel zin in, ook al vind ik het ook jammer om hier weer weg te gaan, want ik zal iedereen, het gezin en de nieuwe vrienden die ik heb gemaakt en ook Ierland erg missen.

In elk geval, nu ben je weer op de hoogte van mijn leven,

Tot snel,

Laurie

Reacties

Reacties

Pauline

jeetje Laurie, wat een andere berichten dan in het begin van je verblijf... :)
het spat van het scherm af, met energie, dynamiek en beweging !
nou meid, jij zal weten dat je leeft !
En ik voel dat ik oud wordt... ;) want ik zou dit allemaal niet meer zo achter elkaar kunnen volhouden.
Maar fijn hoor, al die herinneringen en ervaringen die je straks 9 juni meeneemt naar NL en Nijmegen.
Een rugzak vol kleren nam je mee, een rugzak vol belevenissen neem je mee terug !
Laurie 2.0 ... of inmiddels al 3.0 :) :) :)

liefs en graag tot na mijn kampweek (precies van 9 t/m 17 juni) in de Ardèche...
Pauline

oma ellen

laurie wat heb je een mooi stukje geschreven leuk om te zien dat je leuke dingen met andere meisjes heb onder nomen je blijf niet op je kamer zitten je gaat er op uit en geniet van alles super goed vanje ik vind het zo leuk dat ik gezien heeft waar je was en de meisje waar je oppast en van alles mee doe leuk hoor ik vind het ook heel knap van je zomaar even naar Ierland gaat om daar auper te zijn je bent echt een kanjer ik ben heel trots
en dan ook nog even 14 dagen trekken geweldig en dan horen we hoe dat geweest is pas goed op je zelf lieve groetjes oma ellen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active