Laurie in Ierland

Het begin

Hoihoi!

Laughing

Even voor de duidelijkheid: als ik zeg dat ik begin bij het begin, dan bedoel ik ook echt het begin. Het begin is, vind ik, het punt waarop ik me inschreef bij de organisatie om Au Pair te worden. Veel mensen hebben me sinds toen gevraagd hoe het hele proces van inschrijven werkt, dus daarom zal ik dat even kort toelichten. Als je dat al eens hebt gehoord enzo en deze blog lijkt je niks, dan hoef je het niet te lezen, want dit is gewoon achtergrond info.

Undecided

Oke, dus ik had me ingeschreven bij de organisatie Travel Active (kijk op de website www.travelactive.nl. Zonder oordelen over de organisatie, is de website best leuk om eens op te kijken, wie weet raak je geïnspireert voor een van hun programma's). Dus toen ik me had ingeschreven en de nodige kosten had betaald, moest ik heel veel formulieren invullen en maken. Dat was dus onder andere een vragenlijst met vragen over mij, mijn hobbies, mijn familie, mijn ervaringen, mijn voorkeuren en mijn medische gegevens. Verder moest ik een medische vragenlijst door de huisarts laten invullen, een fotoalbum maken van familie en vrienden, een "dear host family-letter" schrijven, een Verklaring Omtrent goed Gedrag regelen, kopietjes van diploma's, paspoort en rijbewijs opsturen en bovenal ook referenties. Minimaal 2 referenties van oppasadressen en minimaal 1 karakter referentie. Een heleboel dus!

Sealed
Oja, en het ergste om te doen was de Youtube-video van jezelf, wat gewoon echt naar is om te maken.
Embarassed
Cry

Als je dat allemaal hebt geregeld, dan stuur je dat op naar de organisatie. Dan vertellen zij jou wanneer jij ingepland bent voor de verplichte voorbereidingsworkshop en het interview (via Skype). Aan iedereen: lees dit soort mailtjes goed, want anders ben je net als ik twee weken te vroeg op de voorbereidingsworkshop in Venray (Limburg, 2,5 reistijd minstens)

Cry
Yell
Innocent
. Dus serieus, don't make that same mistake!! Omdat ik me twee weken in datum vergist had en ik 2,5 uur reistijd had, hoefde ik uiteindelijk niet meer te komen naar de daadwerkelijke workshop. Oke dus dat interview ging goed, dat is om je engels te testen, en daarmee was ik geaccepteerd door Travel Active en dan sturen ze jouw pakket naar de partnerorganisatie in Ierland.
Cool

De partner organistatie gaat dan voor jou op zoek naar een matchend gastgezin. Ze geven niet aan hoe lang het kan duren, maar ik verwachtte toch minstens een week voordat ik iets zou horen. Niet dus. Na twee dagen al had ik een reactie voor een mogelijk gastgezin. Dat houdt in dat zij al mijn hele pakket hadden gelezen en toen nog steeds interesse hadden in mij als Au Pair

Tongue Out
. Dus ik heb toen hun pakket gelezen, dat bestond uit foto's en info over hun huis en familie.

Dit gastgezin heet de familie Horgan/Verkade. Er zijn twee dochters: Orla en Niamh (spreek uit: Nijev) van 5 en 7 jaar oud. Ze hebben een hond: Musto en 2 pony's. De vader is Nederlands en de moeder is Iers. Ik verwachtte eigenlijk geen Nederlandse roots in mijn gastgezin, dus ik was wel verrast toen ik dat hoorde

Surprised
. De vader werkt voornamelijk in het buitenland en is dus weinig thuis, de moeder heeft geen baan en is dus veel thuis. Ze wonen wel op het platteland, maar er is genoeg te doen in de omgeving wat betreft dorpjes en towns, en er is een grote stad op ongeveer 45 min rijden afstand.

Toen ik het pakket had bekeken, vond ik ze wel leuk maar ik had nog wel vragen

Undecided
. Dus wat er dan gebeurt is dat er een Skype gesprek wordt afgesproken, waarin je elkaar ontmoet en probeert aan te voelen of er een klik is. Nou, wat mij betreft was dat er wel en dat vond zij (de moeder, Mary) ook. Dus maakten we een vervolg afspraak en heb ik ook de meisjes gesproken via Skype. Of nou ja gesproken... de meisjes waren eigenlijk te verlegen dus verstopten ze zich voor de camera
Laughing
, maar dat was leuk genoeg voor mij om te zeggen dat ik wel bij hen als Au Pair wilde.

Dus dat was dat, en toen moesten er nog dingen voor verzekeringen geregeld worden, en de vliegreis moest worden geboekt. Vooral de verzekeringen vond ik lastig om te regelen want ik heb daar zo weinig verstand van...

Innocent
Frown

Maar uiteindelijk is alles gelukt en ik ben vertrokken op zondag 6 november.

De aankomst en de eerste dagen lees je in mijn volgende blog! Die zullen wat minder saai zijn (hopelijk) dan deze, maar ik wilde dit gewoon ter info erop zetten.

Tongue Out

Tot snel,

xx Laurie

Reacties

Reacties

Annique

Hi Laurie!
Leuk verhaal hoor, weten we ook weer waarvoor we die referentie hebben geschreven... ????
Groetjes!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active