Laurie in Ierland

Dag 150!

Hoi,

De titel zegt het al, ik ben al 150 dagen in Ierland als Au Pair, dus bijna 5 maanden! Ik zou dus in mijn laatste maand moeten zitten. Dit is echter veranderd... ik werk nog tot ongeveer 1 juni en daarna zal ik (met Cecilia) nog 2 weken door Ierland backpacken. Daar heb ik echt superveel zin in, en dus ben ik op het moment druk bezig met dat te plannen

Goed, dat is hoe de toekomst eruit ziet, nu terug naar het "verleden." Maart was een redelijk drukke maand, en ging voor mijn gevoel best snel voorbij. Ik heb mijn cursussen elke maandag en woensdag, de Au Pair meetingen op woensdagavond en ook in het weekend, als ik niet werk, spreken we altijd af. Verder ga ik graag erop uit voor wandelingen, als ik even tijd heb en het weer het toelaat. Overigens was maart vrij regenachtig en bewolkt dus zo vaak kon dat nou ook weer niet, helaas... Met de cursussen maak ik leuke en lekkere dingen... in elk geval met de sugarcraftcursus, want mijn vegancooking zou ik niet zo snel aan iemand serveren... Maar ik vind de cursus wel leuk hoor, we hebben veganistische burgers gemaakt, een banoffee pie, een pudding en een salade (die laatste twee waren overigens wel goed gelukt en erg lekker!). Met de sugarcraft maak ik mensen van fondant, een maltesertaart en paascupcakes.

Begin maart ben ik een weekend thuis geweest, want ik was wel even toe aan een break! Supergezellig was dat, het was maar voor drie dagen dus het was heel druk en had dus absoluut niet de tijd om iedereen te zien. Maar over een maand of twee heb ik alle tijd, dus dat halen we dan weer in!!! Ik ben naar het WK-shorttrack geweest (nog bedankt Laura!!!) wat super gezellig was. Verder ben ik nu aangemeld voor Scheikunde in Nijmegen en op zoek naar een kamer.

Verder was er natuurlijk St. Patricksday! Dat begon al de avond ervoor, met een grote vuurwerkshow in Kinsale! Op vrijdag ben ik met wat Au Pairs naar Cork geweest, waar een grote parade was, dat was heel erg leuk en bijzonder! Daarna gingen we een pub in, maar een van de Au Pairs werd erg ziek en dus kwam er van een avond "feesten" niet zo heel veel terecht, helaas. Maar gezellig was het wel! De ochtend erna ging ik mee naar een competitie van Niamh, wat ook erg leuk was om te zien! Heb ook nog gesurfd vorige week, wat supergaaf was en dat wil ik zeker nog wel een (paar) keer doen!!!

Als laatste heb ik een heel leuk weekend gehad afgelopen weekend, want Opa en oma, Barry en Francisca (oom en tante) kwamen langs!! We hebben van alles in Kinsale bekeken en we zijn langs de West Cork kust gereden, met veel stops voor foto's en kopjes koffie en lunch etc. Supergezellig dus, met z'n allen! We zijn ook naar Blarney Castle geweest, een kasteel met enorme tuinen en de Blarney Stone gekust (als je dat doet krijg je de "gift of eloquence"). Daarvoor moet je overigens wel op grote hoogte ondersteboven hangen, terwijl iemand je aan je enkels vasthoud, ongeveer!

Verder heb ik niet zo heel veel te melden, alles gaat z'n gangetje hier...

Tot snel,

Laurie

Reacties

Reacties

Opa en oma Velders

Lieve Lau,y
Wat ontzettend leuk was het om jou afgelopen weekend in Ierland te bezoeken. Heel gezellig!! De begeleiding door Francisca en Barry maakte het helemaal honderd procent.
Jouw uitgezette route langs de kust maakt dat we regelmatig die plaatsjes langs de kust op de i-pad terugzoeken.
Toch kijken we uit naar het moment dat je weer naar huis komt.
Het schiet nu lekker op.
Dank voor je laatste blog.

Een stevige knuffel!!!

Monique

Hallo Laurie,

Met veel plezier en bewondering heb ik jouw verhalen gelezen. Wat dat betreft is het jammer dat het er alweer bijna op zit en hoop ik stiekem dat je in je laatste 2 weken toch nog een keer schrijft en foto's plaatst....

Wanneer je terug bent en iedereen weer even hebt gezien, nodigen we je graag uit om in de nieuwe keuken van het Reigersnest (deze hopen we namelijk in mei te kunnen gaan plaatsen) te komen koken of bakken ;-)
We horen dan ook graag de verhalen die je niet op het web hebt durven zetten, haha :-)

Veel plezier nog (gaat vast lukken)...... en success met de laatste loodjes..

Scoutinggroetjes,
Monique

Pauline

yeah; she is alive and kicking :)
en hoe; vol mooie belevenissen en uitjes. Hier denk je vast nog heel lang aan terug... Vanaf nu blijft Ierland special. Nog geen leuke rossige Ier ontmoet?
ga je toch voor een Nimwegenaar... ;)
Met Pasen zullen we je wel extra missen; dan gaan wij met z'n allen naar Den Haag, om met iedereen Pasen te vieren. Behalve met onze lieve lilalariekoek.
Gelukkig ben je in de zomervakantie weer van de partij, dus onze momentjes samen komen wel weer.
voor nu veel liefs, met nog veel plezier en geluk in je laatste weken daar; en doe nog maar een boel foto's!
groetjes Pauline, namens de hele goegemeente hier in Zwolle.

oma ellen

lieve Laurie wat fijn om even wat van je te lezen wat je al zegt het gaat allemaal zo snel de weken vliegen voorbij en nu zeken het lente gevoel in me lijf heerlijk maar als ik het zo lees dan heb je leuke dingen gedaan en wat ge geweldig dat opa en oma met je oom en tante geweest zijn super
en leuk om nog een week er op uit te gaan als je au pair klaar ben goed van je
word er in Ierland ook iets gedaan aan het paas gebeuren of merk je daar niet zo veel van of ga je paas eieren verstoppen lieve laurie bedankt voor je bericht en fijn dat ik je kan volgen liefs oma ellen

Opa en oma

Lieve Lau,
Dank voor de foto's. Het ziet er weer uit als in folders voor een reclamebureau.
Nog een paar weken en dan kan jouw trip door Ierland beginnen. Het gaat allemaal toch wel snel.
Geniet van die laatste periode en dan op weg naar Nijmegen.
Gisteren zijn we in Den Haag geweest om de verjaardag van Francisca te vieren.
Ze had een brunch geregeld. Je vader, moeder, Jo en Tinkie waren er natuurlijk ook, evenals de vader, moeder en zussen van Fran. Gezellig.
Daarna even naar jullie huis. Pauline en haar gezin waren op bezoek. Samen even een broodje knakworst gegeten. Je moeder vroeg of Tinka even de knakworst wilde klaar maken. Tinka: " Dat kan ik niet. Ik weet niet hoe ik knakworst moet maken".
Onze slimme Tink!
Hou je taai, Lau!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active