Laurie in Ierland

Over de helft!

Hoi allemaal,

het is alweer (per ongeluk, echt waar!! ) een maand geleden dat ik een blog heb geplaatst. Ik heb tussendoor nog wel wat foto's online gezet, als het ware als een blog, dus je kunt wel wat zien van de afgelopen tijd .

Als je de foto's hebt bekeken, dan kun je zien wat ik zoal in Januari heb gedaan. Ik ben namelijk veel eropuit getrokken om de omgeving te ontdekken. Dan rijd ik met de auto naar een plaatsje en daar slenter ik wat rond, kijk in wat winkeltjes en kerkjes en neem wat foto's. Saai is het soms wel in mijn eentje , maar gelukkig heb ik wel mijn woensdagavonden met de andere Au Pairs en ook in het weekend zijn we druk met van alles en nog wat .

Wat heb ik dan zoal bekeken? Kilbrittain, waar ik een mooie wandeling door het bos heb gemaakt (ik zag een vos ), waar je Kilbrittain Castle kunt zien en de Kilbrittain Whale. Verder heb ik Timoleague bekeken, met een oude ruïne met een begraafplaats erin. Daarnaast ook Charles fort en James fort in Kinsale, waar ik bij elk ook een lange wandeling heb gemaakt door de wijk die daarbij hoort. Ik ben met de andere Au Pairs naar Clonakilty geweest, waar we wat hebben rondgelopen en in een pub hebben gezeten met een leuke band en daarna een DJ. Verder ben ik met twee andere au pairs naar een voorstelling van Alice in Wonderland geweest (door een toneelgroep in Ballinspittle, voor kinderen), dat was erg grappig . Ben ook naar Bandon geweest (redelijk "groot" plaatsje, zoals Kinsale, alleen veel minder mooi), waar ik wat heb gewinkelt, en ben ook af en toe naar Cork geweest.

Verder moet ik af en toe in de avond oppassen en meestal in het weekend ook wel een hele dag. Dan knutsel ik met de meisjes of dan bakken we koekjes of cakejes.

Orla is de afgelopen twee weken flink ziek geweest en is dus voornamelijk thuis geweest , waardoor ik veel moest oppassen overdag. Op zich is dat niet heel vermoeiend, want ze was zo ziek, zeker in het begin, dat ze eigenlijk toch alleen maar op de bank TV kon kijken . Nu gaat het gelukkig weer een stuk beter met haar en is ze weer naar school.

Afgelopen week was super ! Ten eerste heb ik me ingeschreven voor 2 avondcursussen: Sugar Craft (dus cakeversieren met marsepein en fondant e.d.) en Vegan Cooking . Deze cursussen begonnen afgelopen week, op maandagavond en woensdagavond. Helaas ging maandagavond de cursus niet door, dus deze week is de eerste keer.

Verder heb ik een heel leuk weekend gehad, want ik had heel het weekend vrij en dus zijn we (ik en 3 andere Au Pairs, waarvan 1 een auto had) zaterdagochtend vroeg vertrokken naar Limerick, waar we hebben geluncht en hebben rondgelopen op The Milk Market, een soort vlooienmarkt. Daarna reden we door naar The Cliffs of Moher, een reeks steile kliffen wat voor een fantastisch uitzicht zorgt. Ik was er al een keer geweest op vakantie, maar het was het echt waard om het nog een keer te bekijken!!! En daarna zijn we doorgereden naar Galway, waar ik voor het eerst in een hostel heb geslapen . Natuurlijk in de auto hard de muziek aan en lekker meezingen . Het hostel was ook een hele ervaring, we deelden onze kamer met 4 andere jongens, en met hen zijn we later ook op stap gegaan in Galway. De volgende ochtend zijn we nog wat gaan rondlopen in Galway, en daarna zijn we terug gaan rijden naar huis. Onderweg zijn we natuurlijk ook regelmatig gestopt, zoals bij het Bunratty Castle, waar je (heel toeristisch, maar oke) middeleeuwse banketten kunt doen. Helaas waren we daar net te laat voor, dus moesten we het laten bij een mooie foto van de buitenkant...

En dan wil ik verder iedereen bedanken voor alle felicitaties voor mijn verjaardag afgelopen woensdag ! En man, wat was dat een topverjaardag! In de ochtend bleek de keuken al versierd te zijn met wat slingers en cakejes en wat cadeautjes, maar bovendien werd ik rond koffietijd meegenomen naar een cafe in Kinsale voor een kopje koffie, met Mary en Orla... dacht ik. Want toen ik daarbinnen kwam, zat er een grote verrassing aan tafel: papa en mama ! Zijn ze speciaal voor mijn verjaardag een dagje naar Ierland gekomen. Zo lief ! Dus heb ik ze Kinsale laten zien en mijn huis en de omgeving en in de avond zijn we uit eten geweest. De dag kon al niet meer stuk maar toen ik naar de Au Pair meeting van die avond ging, bleken de Au Pairs ook een klein feestje te hebben georganiseerd voor mij ! Met slingers, ballonnen, taart met kaarsjes en een cadeautjes stonden ze me zingend op te wachten, wat ik echt heel erg lief en leuk vond!

Ik zal snel nog wat foto's online zetten, zodat jullie nog wat beter kunnen zien wat ik zoal heb gedaan de afgelopen tijd!

Tot snel,

xx Laurie

Reacties

Reacties

oma ellen

lieve Laurie wat een leuk verslag heb je gemaakt en wat een verassing voor ver jaardag super toch als ik het zo lees doe je leuke gezellige dingen met je vriendinnen zo vliegen de dagen en weken voorbij
en wik geniet van je verslag
hier is de ziet het er wit uit buiten zondag lag er sneeuw prachtig om te zien maar ik ben niet zo ster in het lopen met die gladheid
wat fijn dat Orla weer opknapt en naar school kan
lieve laurie bedankt voor je bericht xxxxoma ellen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active