Laurie in Ierland

Alweer een maand voorbij!

Ongelofelijk maar waar, er is alweer een maand voorbij! 1/6e deel van mijn "reis" zit er al weer op. En het gaat met elke dag alleen maar beter! Oke, dat is misschien niet helemaal waar, maar zo voelt het vandaag na dit topweekend wel!

Laughing

De ochtenden zijn altijd goed gevuld, met het klaarmaken voor school, het opruimen en schoonmaken, de was opvouwen en strijken, Musto uitlaten op het strand en voorbereiden voor de middagprogramma's. Daarnaast moet ik ook af en toe in de avond oppassen. Maar deze dingen gaan allemaal steeds makkelijker, naarmate ik het vaker doe en er dus een soort routine in ontwikkel.

Tongue Out

Orla is een paar dagen flink ziek geweest, en ikzelf ben ook flink verkouden geweest. Ik ben er nog steeds niet helemaal vanaf, moet ik eerlijk zeggen, maar het gaat de goede kant op, gelukkig! Ook een van de pony's was ziek en ook Musto de hond. Het is echt iets wat een beetje rondgaat hier.

Sealed
Cry

Ook de woensdagavondmeetingen met de andere Au Pairs gaan nog steeds door. Maar vorige week gebeurde er iets heel awkwards.

Embarassed
En achteraf ook heel grappig.
Laughing
Wat er gebeurde was dit: we, dat wil zeggen ikzelf en de 3 andere Au Pairs die ik een lift gaf, waren op weg naar het huis van een van de andere Au Pairs. Een van hen deed de GPS, want ik ken de weg niet. Dus op een gegeven moment waren we bij het huis, iedereen stapte uit en ik deed de auto op slot terwijl de rest naar binnen ging. Ik ging erachteraan en we liepen de trap af naar waar we dachten dat de woonkamer was, want daar scheen licht. Komt er opeens een man, jong, mid-30 ofzo, op ons af en wij zeggen vrolijk dat we op zoek zijn naar Victoria en waar we heen moeten enzo. Die man blijft ons aankijken en zegt doodleuk dat we in het verkeerde huis zijn!!
Surprised
OMG, we waren het verkeerde huis gewoon letterlijk binnen gegaan, druk kletsend hadden we de deur gewoon geopend en zijn we het verkeerde huis in gegaan. Het was zó genânt, maar ook heel grappig, vooral ook omdat die man helemaal niet raar deed over het feit dat er zomaar 4 vreemde meisjes zijn huis binnen kwamen lopen. In feite leek hij op het punt te staan om ons gewoon vriendelijk (dus niet op een vieze-oude-mannen-manier) een kopje thee aan te bieden, zonder ons eerst te vragen wat we kwamen doen in zijn huis, om 9 uur 's avonds!!
Embarassed
Undecided
Wink
Laughing

Verder ook de eerste dag helemaal in mijn eentje gedraaid, zonder hulp van Mary, die naar een conferentie was. Gelukkig viel het erg mee, omdat het paardrijden die middag gecancelt was en er dus alleen zwemles overbleef.

Smile

Vorig weekend had ik een feestje in Cork, waar ik nog niet geweest was. Dat was erg leuk, want we kwamen er in de avond en dus was alles helemaal versierd met kerstlichtjes en andere kerstversieringen, wat een hele gezellige sfeer maakte.

Tongue Out
Het feestje was op zich wel leuk maar duurde erg lang, en ik moet eerlijk zeggen dat ik er gewoon te moe voor was. We bleven slapen, want we konden niet terug naar Kinsale in de nacht, maar er was ook niet echt genoeg slaapruimte voor iedereen, dus uiteindelijk heb ik die nacht alsnog nauwelijks geslapen... De volgende dag zijn we nog eens Cork ingegaan, en later in de middag zijn we teruggereden naar huis. Ik was wel kapot aan het einde!
Foot in Mouth

Verder heb ik mijn eerste 5 min. paardrijden achter de rug. Hopelijk mag ik de volgende keer wat langer, want het was wel erg leuk. Foto's volgen nog!

Cool

En dan nu, waarom afgelopen weekend zo leuk was. Het begon eigenlijk al donderdagavond, toen we naar een Chrismasfair gingen, een hele kleine, in een restaurantje in de buurt. Vrijdagmiddag was er op de manege een soort paardencompetitie, heel klein en helemaal in kerstversiering, waar alle kinderen aan mee konden doen. Dat was echt heel leuk, want er was kerstmuziek, kerstversiering, iedereen was in een kerstkostuum en er was een kerstman op een paard!

Tongue Out
Daarna was er 's avonds de "Late Late Toy show." De Late Late Show is een talkshow op vrijdagavond, maar een aantal weken voor kerst is er altijd een speciale editie voor kinderen, waarin heel veel kinderen mogen meedoen, waar speciale selecties voor zijn, en heel veel speelgoed wordt tentoongesteld. Hier mogen kinderen dan naar kijken, heel laat opblijven en kunnen ze zien wat ze op hun brief aan de kerstman willen schrijven. Dit is in Ierland een grote traditie om op de bank met de hele familie te kijken, met lekkere hapjes en drankjes. Heel erg gezellig dus! Als kers op de taart vierden we zaterdag ook Sinterklaas, met een aantal cadeautjes voor iedereen. Zelf heb ik een chocoletter gekregen, een muts, een mooi echt-Iers porseleinen kopje en een lekkere bodycreme van Rituals. Wat wel leuk om te vermelden is, is dat de kids een boek hebben gekregen: Puck van de Pettenflat in het Engels! Goed kado van die Sint...
Wink
Smile

Dat was het weer voor vandaag, hopelijk vond je het leuk om te lezen! Wil je nou makkelijk op de hoogte blijven, dan raad ik je aan om je op te geven voor de mailingslijst zodat je automatisch een berichtje krijgt, wanneer ik een blogje of fotoserie plaats.

Wink

Oja, misschien nog wel het leukste nieuws: Over een paar weken, met Kerst, ben ik gezellig in Nederland! Misschien zien we elkaar dan wel weer!

Laughing
Kiss

Tot snel,

xx Laurie

Cool

Reacties

Reacties

Ilonka

Laurie, wat fijn dat je de verhalen met ons deelt! Blijven doen hoor ?

Opa en Oma

Lieve Lau,

Wat fijn dat het steeds wat beter met je gaat.
We kijken er ook naar uit om je aan het eind van deze maand weer eens te zien.
We genieten van je mooie verhalen.
Oma vraagt mij gemiddeld vier keer per week of er al weer nieuws van jou binnen is (ik zeg het niet, maar kijk er ook naar uit).
Laat je echter niet opjagen ondanks het feit dat we er naar uitkijken.
We snappen best dat je het druk genoeg hebt.
Een stevige knuffel van ons beiden.

Opa

Dorian

Heej lautje. Echt super leuk om te lezen. Ik mis je. x

oma ellen

lieve Laurie
wat een mooie verhaal heerlijk om het te lezen fijn dat het goed met je gaat in het begin is het altijd wennen maar heel knap van je hoor ik geniet van je stukjes dan leef ik even mee in jou wereld maar wat een beleven nis om in een verkeerd huis te stappen dat is even schrikken en dan lig in een deuk toch met je clubje laurie ik kijk er al weer uit naar je volgende verhaal ons sinter klaas avond was ook gezellig en leuk dat we jou nog even hebben gesproken laurie tot de volgende keer liefs oma ellen

Louelle

Hee Laurie,

Jouw verhalen over Ierland maken me enthousiast. Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt! Ik zit er aan te denken om dit avontuur ook aan te gaan :)

Liefs, Louelle

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active