Laurie in Ierland

Vertrek, aankomst en de eerste dagen

Hello there

Laughing
,

lovely to meet you! Dat waren de eerste woorden waarmee ik begroet werd door Mary, Orla en Niamh toen ik uit het vliegtuig kwam. De vliegreis was trouwens erg goed, het duurde maar kort, zo'n 1,5 uur. De twee lastigste dingen waren natuurlijk het afscheid, waar ik sowieso slecht in ben

Cry
, en het feit dat ik mijn gitaar mee wilde nemen. Het was namelijk een vol vliegtuig dus het was niet zeker of er plek zou zijn, daar zou ik pas bij de gate zelf achterkomen. Serieus: naar de wc gaan met een gitaar op je rug, een laptoptas in je hand en een dikke winterjas aan, gaat Niet. Heel. Makkelijk!
Undecided
Maar goed, toen kon ik boarden en ik kreeg te horen dat er gelukkig nog plek was voor mijn gitaar dus dat was helemaal mooi
Laughing

Zondag:

Nadat ik uit het vliegtuig kwam, zijn we naar de auto gelopen (oja, leuk feitje: ze hebben 2 landrovers, een daarvan mag ik gebruiken wanneer ik wil

Money Mouth
) en toen naar huis gereden. Daar aangekomen, had ik eigenlijk maar weinig tijd om uit te pakken, want er stond een lunch afspraak met de hele familie op het programma in een hotelrestaurant in de buurt. Dus die middag ontmoette ik Mary's moeder en 2 van haar zussen. Funfact: de gezinnen hier in Ierland zijn nog steeds erg groot, met behoorlijk veel kinderen!
Foot in Mouth
Pas na de lunch heb ik een rondleiding in huis gekregen en ben ik gaan uitpakken. Gelukkig heb ik een grote eigen kamer en een badkamer bijna helemaal voor mezelf, dus dat is heel relaxed. Wat wel echt anders is hier, is dat ze in dit gezin niet echt aan "sit-down-meals" doen, oftewel voor iedereen koken en dan met z'n allen aan tafel en eten. Er is gewoon heel veel makkelijk op te warmen eten in de koelkast, zoals pasta, eieren, rijst, wraps etc. De kinderen eten dus wat samen, maar Mary en ik eten dan gewoon iets wanneer we honger hebben. Dat is wel anders dan wat ik thuis gewend ben, dus daar moet ik in elk geval even aan wennen
Wink
.

Maandag:

Deze dag was echt heeeel druk. Tenminste dat vind ik. Laat ik het zo zeggen: ik snap nu waarom mijn hulp nodig is. Het zit namelijk zo op maandagen: de ochtenden vallen erg mee, de kinderen beginnen op school om half tien (!!!)

Surprised
. Orla was alleen zo moe van hun vakantie de afgelopen week, dat ze gewoon niet wakker te krijgen was, dus hebben we haar laten slapen en later naar school gebracht. Toen gingen Mary en ik wat boodschappen doen, want we moesten verf halen voor het hek, want de tuinman/klusjesman ging het hek verven. Daarna was er even een moment van rust, en dan wordt het een soort georganiseerde chaos: om 14.10 wordt Orla uit school gehaald, die moet dan direct haar paardrijkleren aandoen en wat eten, de paardentrailer moet aan de auto worden gehangen. Dan om 15.10 halen we Niamh van school, die zich omkleed en eet in de auto, rijden we direct door naar Kinsale (town in de buurt) om de paarden te halen, dan rijden we naar Kilbrittain (dorp in de buurt, maar wel de andere kant op) voor de Ponyclub waar Niamh dan paardrijdt. Dan, als de Ponyclub klaar is, gaan we weer terug met de paarden naar Kinsale en hebben de meiden hun avondeten, wat Mary en ik hebben klaargemaakt in de middag, in de auto. We zijn dan laat thuis en dan is het direct pyama aan, tandenpoetsen en naar bed. Er is dus behoorlijk wat voorbereiding in de middag nodig om deze dag vol met haast een soort van smooth te laten verlopen
Sealed
.

Dinsdag:

Dinsdag is hier echt de rustige dag van de week. Er is geen paardrijden of zwemles, slechts een pianoles voor Niamh, maar dat is aan huis. Vandaag was voor mij en Mary nog rustiger, want de meiden hadden een verjaardagsfeestje en waren dus de hele ochtend en middag weg, naar school en dat feest

Kiss
. In die tijd ben ik naar Brandon (town in de buurt, niet zo mooi als Kinsale, maar wel nuttig) geweest met Mary, om een Ierse simkaart te kopen, een kopje thee te drinken in een leuk caféetje en wat boodschappen te doen. Daarna ben ik, wat een van mijn taken was, door heel Orla's kledingkast gegaan en alles wat niet meer haar maat was eruit gehaald. Dat heb ik later met Mary doorgekeken om te zien of er toch nog dingen waren die nog pasten. Toen had ik nog wat vrije tijd tot en met de avond. Vandaag was echt een regenachtige dag, dus mijn plan om naar Kinsale te gaan en daar wat rond te zwerven, is er niet echt van gekomen. Dus om 18.00 de meiden opgehaald en in bad en naar bed gebracht. Daarna ben ik vrij.
Cool

Woensdag:

Vandaag was een prima dag, want er was lekker weer en het viel redelijk mee met de drukte. Wel moest ik wat eerder opstaan dan normaal, want de meisjes moesten eerder worden weggebracht omdat Mary daarna direct door moest naar een afspraak in Cork. Dus ik was alleen thuis voor de hele ochtend. In die tijd had ik mijn gewoonlijke opruim taken: mijn kamer en de kamers van de kinderen, mijn badkamer en de keuken. Bovendien ben ik vandaag, zoals ik op dinsdag bij Orla had gedaan, door Niamh's kledingkast gegaan. Toen in de middag zijn Mary, Musto (oja, die had ik nog niet voorgesteld, dat is de hond

Smile
) en ik naar het strand gegaan voor een wandeling en daarna hebben we Orla van school gehaald. Ook deze middag moeten we haasten naar Kinsale voor de paardrijlessen, maar gelukkig is het dan gewoon op dezelfde manege als waar de paarden verblijven. Dus daar heb ik de hele middag naar gekeken. Op de terugweg hebben we Fish & Chips gehaald, wat ik nog nooit gegeten had, maar wat wel heel lekker was. Normaal halen ze dat op vrijdag, dus dat we dit op een woensdag deden, maakte de meisjes echt door het dolle heen
Tongue Out
. Wat leuk is, is dat de meisjes het nu echt leuk beginnen te vinden dat ik er ben. Tijdens het avondeten hadden we grote lol en ook bij het naar bed gaan, hadden de meisjes allebei de slappe lach dus het is in elk geval heel gezellig!!
Laughing

In de andere blogs zal ik in principe niet elke dag zo uitgebreid beschrijven, want dat zou saai worden, maar dit is gewoon om jullie een idee te geven van hoe mijn week eruit ziet.

Tot snel,

xx Laurie

Cool

Reacties

Reacties

Opa en Oma

Wat goed dat je dit bijhoudt.
Erg leuk.
We houden van je, lieve Lau!

Opa en Oma

Lieve Lau,

Wat leuk dat je ons deze foto's hebt gestuurd.
Zo hebben we toch het gevoel dat we je een beetje in de buurt hebben.
Oma heeft jouw verhalen al drie keer gelezen.
Je doet het dus niet voor niets.
Geniet en hou je taai.

Opa

oma ellen

Lieve laurie
Eindelijk kan ik je een berichtje doen me Internet lag er uit
Maar wat leuk dat ik je nu kan volgende waar je bent en hoe je dag indeling er uit ziet
Fijn dat je veel plezier heeft met de meisjes leuk hoor
Heb je ook al contract met anderen meisjes die daar auper zijn
Het was woensdag gezellig in den haag want het was al weer even geleden De weken vliegen voor bij
Lieve laurie een fijn weekend zondag is laszlo jarig
Xxx oma ellen Verzonden

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active